Hoe Simpl werkt

  • Wat is Lidl Simpl?

    Simpl is een digitale pop-up van Lidl. Zes maanden lang levert Lidl verse en duurzame producten recht uit de winkel bij jou thuis, in Gent. Geleverd met de fiets in een tijdslot van 2 uur, dat jij zelf mag kiezen. 

    Je kiest uit meer dan 400 producten van Lidl voor ontbijt, lunch én avondeten, tegen dezelfde prijs als in de winkel.

    Geen idee wat je wil klaarmaken? Je kan de meest populaire recepten van op dekeukenvanlidl.be ontdekken en ineens alle ingrediënten in één pakket bestellen.

    Alle leveringen gebeuren per fiets. Da’s sneller én duurzamer. En vanaf een aankoop van €25 is zelfs de levering gewoon gratis.

    Echt. Het leven kan Simpl zijn.

  • Welke producten kan ik aankopen?

    Je kan kiezen uit een assortiment van meer dan 400 producten. Voor elk type product hebben we een selectie gemaakt, zodat je geen tijd verliest met zoeken, vergelijken, twijfelen en gek worden. Ook hier houden we het dus heerlijk simpel, zowel met verse, droge als gekoelde voeding, recht uit een Lidl winkel.

    Je kan ook producten per recept kopen. Handig als je op zoek bent naar iets nieuws, of als je gewoon geen flauw benul hebt dat je voor een spaghetti bolognaise pasta nodig hebt.

    Vind je een product niet? Of heb je andere suggesties? Aarzel niet het ons te laten weten via het contactfomulier of via 0800 70 770.

  • Welk verpakkingsmateriaal gebruiken jullie?

    Een revolutionair nieuw verpakkingsmateriaal: papier. We leveren je bestelling gekoeld, in papieren recycleerbare zakken.

    De producten zelf komen verpakt zoals in de winkel. We herverpakken dus geen producten.

  • Ligt mijn adres binnen het levergebied?

    Je bent een Gentenaar? In dat geval wel. Je bent in je hart een Gentenaar, maar woont eigenlijk in Antwerpen? In dat geval jammer genoeg niet.

    Ben je niet zeker of jouw adres tot een straal van 3.75km rond de Sint-Niklaaskerk behoort? Geef dan je adres in op de homepage en we bereken het voor jou.

  • Hoe maak ik een account aan?
    1. Ga naar ‘Je account
    2. Klik op ‘registreren’ en vul je gegevens in
    3. Ontvang een bevestiging van je inschrijving per mail.

    Tip: In je account vind je al je bestellingen terug, kan je je gegevens aanpassen, inschrijven op de nieuwsbrief, enzovoort.

  • Hoe kan ik contact opnemen met de klantendienst?

    Onze klantendienst is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8.30u tot 19u, en zaterdag van 9u tot 18u. Stuur hen een e-mail via het contactformulier, of bel hen op het nummer 0800 70 770.

  • Waar vind ik de Algemene Voorwaarden?

    Je vindt ze onderaan onze website. Of via deze link.

  • Wordt mijn privacy beschermd?

    Wij hechten veel waarde aan de bescherming van de persoonsgegevens van onze klanten. We doen er dan ook alles aan om jouw privé-gegevens ook echt privé te houden.

    Zo slaan we je gegevens op in onze database via een beveiligde SSL-verbinding. SSL-encryptie betekent Secure Socket Layer en is een standaardmethode voor versleuteling, geheimhouding en waarborging van de integriteit van gegevens tussen server en gebruiker. In je browser herken je de versleutelde pagina's aan het pictogram met het veiligheidsslot, en aan de "s" in de URL: "https://www.lidl-simpl.be".

    Ook zullen wij je persoonlijke gegevens niet verkopen of ter beschikking stellen aan derden tenzij strikt noodzakelijk voor de afhandeling van je bestelling of aan de door ons (streng) geselecteerde partners. Om de afhandeling van je bestelling soepel te laten verlopen, hebben we wel bepaalde persoonlijke gegevens nodig, waaronder je naam, je adresgegevens, je e-mailadres en je telefoonnummer.

    Meer informatie over het onderwerp privacybescherming en veiligheid vind je in onze Privacyverklaring alsmede in onze Algemene voorwaarden.

    Ben je ondanks onze inspanningen niet tevreden? Dan kan je je richten tot de onafhankelijke dienst van de Ombudsman voor de Handel, www.ombudsmanvoordehandel.be.

    Vanaf 15 februari 2016 stelt de Europese Commissie een platform voor buitengerechtelijke geschillenafwikkeling ter beschikking (het platform voor Online Dispute Resolution). Dit geeft de consument de mogelijkheid om geschillen met betrekking tot een online aankoop in eerste instantie af te wikkelen zonder tussenkomst van een rechter. Je vindt het ODR-platform via deze link: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

     

Producten

  • Hoe weet ik of de producten vers zijn?
    1. Ze komen van Lidl.

    2. Al onze producten worden de dag zelf uit de rekken van onze winkel gehaald. Net zo vers als wanneer je ze zelf gaat winkelen dus. Ze hoeven alleen geen half uur in je koffer te zitten, terwijl je aanschuift in de file.

    3. We spannen ons in om de koude keten zo minimaal mogelijk te onderbreken. Ook tijdens de levering met de fiets.
  • Mis je een product in ons assortiment?

    We bieden met Simpl een uitgebreid assortiment aan. Maar het kan natuurlijk gebeuren dat net jouw favoriete Lidl product ontbreekt.

    Je geheime ingrediënt, waarmee jouw gerechten die extra je-ne-sais-quoi krijgen.

    In dat geval: we voelen je pijn. Geef door welk product je mist via het contactformulier of bel 0800 70 770.

    Wij bekijken iedere tip die binnenkomt. Als we zien dat meer klanten hetzelfde product hebben aangevraagd, doen we ons best om het product toe te voegen.

  • Waar kan ik de voedingswaarden & ingrediënten terugvinden?

    De voedingswaarden staan telkens aangegeven op de product detail pagina.

    We leveren alle inspanning om volledige en correcte informatie over de producten te vermelden, al zijn we voor bepaalde gegevens afhankelijk van onze leveranciers. Lees daarom ook steeds de omschrijving op de verpakking voor je het gebruikt. Soms wordt de productsamenstelling namelijk tijdelijk gewijzigd.

  • Ik wil meer info over een product. Kan dat?

    Tuurlijk wel. Contacteer onze klantenservice via het contactformulier of 0800 70 770.

  • Hoe kan ik producten met een variabel gewicht zoals vis of vlees kopen?

    We bieden enkel producten aan met een vaste prijs. Bij elk product staat steeds de minimum hoeveelheid vermeld die je hiervoor zal ontvangen.

Prijzen

  • Leveren jullie gratis?

    Gratis leveren? Zot!

    Gelukkig zijn wij toch een beetje zot.

    Wanneer je bestelt voor een bedrag vanaf €25, wordt je bestelling gratis thuis geleverd. Heb je wat minder nodig, dan betaal je € 2.99 per bestelling.

  • Welke prijzen hanteren jullie?

    Ook op onze webshop bieden we de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs. We hanteren dus dezelfde prijzen als in de winkel. Als onze prijs al eens verschilt van de prijs in de winkel, is dat verschil altijd in jouw voordeel.

  • Mogen de koeriers een fooi aanvaarden?

    Dat mag uiteraard, maar het hoeft niet.

     

Bestellen

  • Hoe kan ik bestellen?

    Opnieuw heel simpel:

    1. Check je locatie en log in

    2. Ga op zoek in categorieën of zoek op een specifiek product of recept.

    3. Kies je product, de gewenste hoeveelheid & voeg toe aan het winkelmandje.

    4. Kijk nog even na of je alles hebt.

    5. Kies je leveringstijdsvak, betaalmethode, en klik op betalen.

    6. Je krijgt per e-mail een bevestiging van je bestelling.
  • Hoe kan ik de status van mijn bestelling zien?

    In je account kan je de status van je bestelling bekijken. Je krijgt ook een e-mailtje of sms, telkens wanneer de status wijzigt:

    • Bestelling bevestigd (e-mail)
    • Bestelling samengesteld (e-mail)
    • Bestelling onderweg (sms)
    • Bestelling geleverd (e-mail)
  • Kan ik nog producten toevoegen aan mijn bestelling als ik betaald heb?

    Neen. Wanneer je bestelling afgerond en betaald is kan je ze niet meer wijzigen.

    Je kan dan wel een extra bestelling plaatsen.

    Die proberen we dan onder voorbehoud van beschikbaarheid samen met je eerdere bestelling te leveren. Kijk je bestelling dus steeds goed na voor je ze afrondt.

  • Is er een minimum bestelwaarde?

    Neen. Maar er wordt pas vanaf € 25 gratis geleverd.

    Kleinere bestellingen onder € 25 kosten € 2,99 extra.

  • Hoe kan ik de inhoud van mijn winkelmandje verwijderen/wijzigen?

    Dat kan op twee manieren:

    1. Druk op het vuilbak-icoontje van het product dat je wilt verwijderen of pas het aantal aan met het + of - teken.

    2. Wil je de hele inhoud van je winkelmandje verwijderen? Druk dan onderaan op de knop "Winkelmandje legen".
  • Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

    Neem contact op met de klantendienst via het contactformulier of op 0800 70 770.

  • Wat als ik een artikel niet vind op de webshop?

    We bieden een assortiment van meer dan 400 verse producten aan om keuzestress te vermijden. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat een bepaald product tijdelijk niet beschikbaar is.

    Mis je een product of heb je een suggestie? Laat het ons weten via het contactformulier of 0800 70 770.

  • Kan ik bevroren of warme producten aankopen?

    Neen, maar wel meer dan 400 verse, droge en gekoelde producten.

  • Kan ik een opmerking aan mijn bestelling toevoegen?

    In het kader van de vrije meningsuiting, mag je eender welke opmerking toevoegen. Dat je bananen zo groen mogelijk mogen zijn, bijvoorbeeld. Of dat je vindt dat AA Gent vorige week een strafschop had moeten krijgen. Het kan allemaal.

    Geef je opmerking bij je bestelling, en wij houden er rekening mee.

  • Kan ik een bestelling oppikken?

    Waarom zou je? Simpl levert aan huis. Wij komen het recht aan je deur leveren in een tijdsvak van 2 uur, door jou gekozen.

  • Wat als ik een artikel bestel dat niet (meer) verkrijgbaar is in de winkel?

    De producten worden in je lokale Lidl winkel verzameld. We doen ons uiterste best om voldoende voorraad te voorzien. Heb je al besteld en blijkt het product toch uitverkocht? Dan contacteren we je voor een alternatief product of betalen we je dit product terug.

    In het bestelproces kan je je voorkeur aangeven: automatisch vervangen door een gelijkaardig en gelijkwaardig product, gecontacteerd worden voor een alternatief product of terugbetalen.

  • Wanneer kan ik mijn boodschappen laten leveren?

    Maandag tot en met zaterdag in een tijdslot van 2 uur naar jouw keuze, tussen 10 en 22 uur. Tijdens het bestellen kan je de nog beschikbare tijdslots terugvinden. Bepaalde tijdslots kunnen natuurlijk al volzet zijn.

  • Hoe kan ik een gepersonaliseerde boodschappenlijst maken?

    Als je bent ingelogd kan je steeds producten aan je boodschappenlijst toevoegen, en pas later je bestelling effectief plaatsen. Dit doe je door op te klikken bij een product. Onder mijn account kan je je boodschappenlijst bewerken en eenvoudig toevoegen aan je winkelmandje.

  • Kan ik dezelfde bestelling opnieuw plaatsen?

    De bestellingen uit je bestelhistoriek kan je simpel opnieuw plaatsen. Als bepaalde producten tijdelijk niet beschikbaar zouden zijn, worden ze niet gekopieerd.

  • De adrescheck werkt niet op mijn Apple computer. Wat nu?

    Als de adrescheck niet werkt, kan het aan de instellingen van je browser liggen. 

    Kijk na of de locatievoorziening aan staat in de instellingen door: 

    • 'System Preferences' > 'Privacy' > 'Location services' aan te vinken.

Betaling

  • Kan ik een factuur ontvangen?

    Nee, het is niet mogelijk een factuur te ontvangen. We sturen wel steeds een bestelbevestiging.

  • Hoe verloopt een terugbetaling?

    Als er tijdens het verzamelen van je bestelling een product ontbreekt, stellen we eerst een vervangproduct voor. Als je dat liever niet wil, wordt het product binnen 14 dagen terug gestort.

    Wanneer je een product retourneert in je dichtstbijzijnde Lidl winkel wordt het onmiddellijk terugbetaald.

  • Kan ik een kortingscode gebruiken?

    In je bestelmandje kan je de kortingscode ingeven die je hebt ontvangen. De korting of het bedrag wordt dan afgetrokken van je totaalbedrag.

Levering

  • Ik wil mijn bestelling in een ander tijdslot laten leveren. Wat kan ik doen?

    Eenmaal je tijdslot gekozen is, wordt het ingepland bij onze fietskoeriers. Contacteer de klantendienst via het contactformulier of 0800 70 770 en we zullen ons uiterste best doen om je toch te helpen.

  • Krijg ik een pakbon bij de bezorging?

    Om het milieu te sparen werken wij niet met papieren bonnen. Nadat je producten werden verzameld, sturen we je wel een email ter bevestiging. Die kan je altijd afdrukken als je wil.

  • Wanneer kan ik een bestelling laten leveren?

    Maandag tot en met zaterdag in een tijdslot van 2 uur naar keuze tussen 10 en 22 uur. Tijdens het bestellen kan je de nog beschikbare tijdsvensters terugvinden. Bepaalde tijdslots kunnen natuurlijk al volzet zijn.

  • Moet ik thuis zijn op het moment van de levering?

    Nee. Maar er is best iémand thuis. Je lief. Je oma. Je mama. Je kat. Eender welke huisgenoot mag je bestelling aannemen.

    Als er niemand thuis is probeert de fietskoerier je te bellen voor een oplossing. Daarna probeert hij bij de buren en laat hij een briefje achter in de brievenbus.

    Een pakje dat nergens kan afgeleverd worden gaat retour. Je kan het tot 1 dag na de poging tot levering ophalen in de Lidl winkel in de Frans van Rijhovelaan 2, 9000 Gent. Een terugbetaling is nadien niet meer mogelijk.

  • Wat als ik niet thuis ben als de bezorger aanbelt?

    Dan nemen we de boodschappen weer mee naar de winkel. Je kan ze dan dezelfde avond of de volgende dag nog bij ons ophalen in de Lidl winkel in de Frans van Rijhovelaan 2, 9000 Gent. Een terugbetaling is nadien niet meer mogelijk.

  • Kan ik de boodschappen op een ander adres laten leveren?

    Ja, zolang het adres binnen ons aflevergebied valt van 3.75km rond de Sint-Niklaaskerk. 

  • Mijn bestelling werd niet of te laat geleverd, wat moet ik doen?

    Als er niemand thuis was, ging je bestelling retour. Je kan ze tot 1 dag na de poging tot levering ophalen in de Lidl winkel in de Frans van Rijhovelaan 2, 9000 Gent. Een terugbetaling is nadien niet meer mogelijk.

    Was je bestelling gewoon te laat? In dat geval: sorry. Contacteer onze klantendienst via het contactformulier of 0800 70 770. Zo kunnen we bekijken hoe we in de toekomst wel op tijd leveren bij jou.

  • Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

    Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

    Onze partner Cargo Velo levert je bestelling per fiets. We zorgen dat gekoelde producten ook gekoeld worden geleverd.

  • Een artikel uit mijn bestelling is niet naar wens, wat moet ik doen?

    Scheelt er iets met één van onze producten? Dan nemen we het graag terug. Je kan het retourneren in je dichtstbijzijnde Lidl winkel op vertoon van je bestelbevestiging.

    Problemen met een product kan je melden bij onze klantendienst, via het contactformulier of 0800 70 770.

  • Er ontbreekt een artikel uit mijn bestelling, wat moet ik doen?

    Nadat onze picker je bestelling heeft klaargemaakt, ontvang je een bevestiging per e-mail. Indien een product niet voorradig was, werd het artikel mogelijks vervangen door een gelijkaardig artikel of wordt het binnen de 14 dagen terugbetaald, naargelang de voorkeur die je opgaf tijdens het bestellen.

    Ontbreekt er toch nog iets? Onze picker zat misschien met zijn hoofd bij de liefde van zijn leven?! Wil je er het fijne van weten? Contacteer onze klantendienst via het contactformulier of 0800 70 770.

  • Kan ik statiegeldflessen of verpakkingen mee terug geven?

    Neen, die moet je zelf thuis recycleren.

Retourneren

  • Hoe kan ik een artikel retourneren?

    Als je niet tevreden bent over een product, nemen we het graag terug. Retourneren kan heel eenvoudig binnen de 14 dagen na de levering. Uiteraard kan dit enkel voor niet-vervallen producten:

    1. Breng je product naar de dichtstbijzijnde winkel.
      • Breng je bestelbevestiging mee.
      • Je wordt meteen terugbetaald in de winkel.

    2. Is het wat veel om te dragen? Bel de klantendienst voor een ophaling via het contactformulier of 0800 70 770.
      • Kies het tijdslot waarin onze fietskoerier het artikel kan ophalen.
      • De klantendienst bevestigt je retour en betaalt het product binnen 14 dagen terug.

Account